Clubkampioen 2012

Het Nederlands Kampioenschap Clubs is dit jaar in de eerste helft mei vervist aan het Kanaal door Voorne bij Hellevoetsluis.
De zon kwam regelmatig achter de wolken vandaan, maar de temperatuur bleef steken op ca. 12 graden Celsius door de koude westenwind langs het parkoers.Gelukkig stond de wind haaks op het parkoers, waardoor er geen hengels sneuvelden zoals tijdens de 2e wedstrijd van de Nationale Topcompetitie van enkele weken geleden.
De vangsten waren wisselend. Diverse deelnemers wisten meer dan 10 kilo te vangen. Peter Swart(E17) van HSV Het Stekelbaarsje was degene die het hoogste gewicht had, nl. 19.896 gram. Bij de junioren kon Daan van Berkel (A10) van HSV Renswoude de meeste vis ter weging aanbieden. Hi ving 12.434 gram. Er werden vooral brasems, voorns en pos gevangen. Diverse deelnemers hadden pech omdat ze windes en paling hadden gevangen, die meteen teruggezet moesten worden.
Er waren 18 clubs ingeschreven. Een club had zich voor de loting al afgemeld.
Van de 85 deelnemers hebben 8 aanwezigen geen vis gevangen of ter weging aangeboden.
Het team van HSV Ons Genoegen uit Roermond, bestaande uit de leden Kaylee Goedhardt, Randy Roemen, Ton Post, Jack Valkenburg en Christian Surquin is de nieuwe Nederlands Kampioen geworden met slechts 16 klassementspunten en 40.691 gram, terwijl HSV Het Stekelbaarsje uit Arkel 2e werd met 20 punten en 41.663 gram en HSV Renswoude de 3e plaats behaalde met 20 klassementspunten en 31.511 gram.
Zij ontvingen het bekende Delftsblauwe bord uit handen van burgemeester Kleiwegt van de gemeente Hellevoetsuis en Ben Biondiona, bestuurslid van Sportvisserij Nederland. Alle drie de clubs ontvangen ook een aantal stekkie sets voor de vereniging.
Foto's van het kampioenschap staan in ons fotoalbum.